2009-03-22

Spring break in Miami!

Då var man tillbaka i verkligheten igen efter en helt underbar vecka i Miami!

Vårt Spring break började på torsdagen då vi inte hade några lektioner på fredagen, detta firade vi med en oplanerad utgång. Scandal's of course - varje torsdag! Vi var typ ensamma när vi kom dit, men sakta men säkert fylldes lokalen med andra glada studenter. Hade en riktigt trevlig kväll och det var en bra början på vårt break! På fredagen vaknade vi till ett regningt och kallt Rock Hill, men det gjorde inte så mycket då vi snart lämnade staden. Landade runt halv fem i ett soligt och varmt Miami. Vi tog en taxi till vårt hostel, South Beach Hostel, checkade in, bytte om och gick sedan för att möta upp Emma och hennes kompisar som pluggar i Chicago. Det var väldigt trevligt att träffa henne igen, och eftersom de redan varit där i en vecka berättade de lite vart vi skulle gå och inte. Vi käkade middag på Ocean drive, turistgatan i South Beach. Lite för dyrt för min smak och inte riktigt värt pengarna. Men då det var vår första kväll, gjorde det inte så mycket. Man fick även cocktails två för en, hur stora som helst. Efter middagen följde jag och de franska tjejerna med Emma och hennes kompisar ut, men vi var rätt trötta efter kvällen innan och resan. Så det blev en rätt tidig kväll.

Annars så har våra dagar mest sett ut som beachen på dagen och utgång på kvällen. Hur underbart som helst, så livet ska vara! Vårt hostel var väl kanske inte det lyxigaste i stan, men vi sov ju bara där så det gjorde inte så mycket. Vi fick höra att på söndagar ska man gå till Nikki beach, ett stort beachparty. Så vid fem-tiden gick vi bort ungefär 500 m till partyt och dansade på stranden resten av kvällen. Hur coolt som helst!

På måndagen ville våra kroppar vila från solen lite så då tog vi en timmes bussresa till ett stort mall för lite shopping. En festlig händelse var på bussresan dit så satt sig en man bredvid mig och han började prata lite smått med mig. Efter en stund frågar han om jag är här på semester och jag svara ja. Sedan frågar han mig om jag är från Sverige, vilket jag svarar ja, hur visste du det. Han säger då att jag ser svensk ut. Han frågar sedan om jag brukar se på svenska Idol och berättar att han jobbar med Andreas Carlsons kusin i New York. Där ser man!

Vår favorit klubb för veckan heter Mansion, en stor klubb där vi spenderade hela nätterna dansandes. Sista kvällen när vi stod och dansade på ett litet podium, för att slippa trängseln bland allt folk. Kom det fram en tjej till Louise och frågade om hon var där ensam, hon svarar nej och berättar att hon är där med tre andra, Tjejen frågar då om någon av dom är killar och Louise säger nej, bara tre tjejer. Tjejen frågar då om vi vill gå in på VIP-delen av klubben och dans där istället. Vi är ju inte dom som är dom.. så vi bara tackade och tog emot. Denna kväll hade vi även fått tag i biljetter på Annas hostel som gjorde att vi gick gå in före kön och fick en drink gratis i baren. En drink som vanligtvis kostar typ 20 dollar! Så det var en helt perfekt sista kväll!
Lämnar er med lite bilder från vår vecka i Miami!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaa, South Beach, Ocean Drive, Mansion...Vilka minnen! Förstår att du mår gott! Var ni på Sawgrass eller Dolphine Mall? Skönt med en liten update, var på tiden! Saknar dig! Puss o kram

Anonym sa...

Hahaha jag gillar tredje bilden där uppe! Drink i Hink ska d va! /Mari