2009-04-08

Du skoja min dojja!

Helgen som var, var nog mer händelserik än de senaste två veckorna, och därför gick den alldeles för snabbt förbi.

Efter lektionen i fredags åkte jag, Louise, Anna och tvillingarna Denise och Monique till Carolina Place Mall för lite shopping. Eller egentligen åkte vi bara dit för en butik, nämligen Forever 21.. tror vi spenderade typ en timme i den affären och vi kom alla ut med varsin gul påse. Jag hittade ett par grymma skor, en klänning (som jag kan ha på bröllopet i sommar) och en jeanskjol. Nice! På vägen tillbaka till campus ringde en kompis och frågade om vi ville hänga med till Winthrop lake för att bara vara ute i det fina vädret. Vi tackade självklart ja, och 10 min senare hämtade de upp oss och vi åkte till sjön. Hur skönt som helst att bara sitta ute och njuta. Vid fem-tiden kändes det i magen att jag inte ätit sedan frukost så då åkte vi tillbaka till campus och åt den fruktansvärt goda kafeteria-maten. Efter middagen var det bara att svida om till kvällens fest.. jag och Louise var kvällen till ära klädda i liknande kläder då temat var tvillingar. Hade en riktigt trevlig kväll!
"The Swedish Twins!"
Jag, Cindy, Christina, Louise & Anna
Me!!

Lördagen erbjöd även den toppenväder, så efter frukost/lunch begav vi oss ut på gräsmattan för lite solning. Hur skönt som helst och välbehövligt då färgen från Miami snart är borta. Vid fem kände vi oss klara med solningen och jag, Anna och Louise blev upplockad av Summer som äntligen tog oss till IKEA där vi fick äta de efterlängtade köttbullarna med potatismos, sås och lingonsylt. Hur gott som helst! Efter maten gick vi runt på IKEA och insåg att det såg exakt likadant som hemma i Sverige. sedan köpte vi självklart också lite svenska dyrgripar, såsom knäckebröd, kaviar och choklad! Så nu blir det minst en knäckemacka par dag. Lördagkväll var vi bjudna på ännu en födelsedagsfest, en amerikansk tjej som fyllde 21, denna fest var dock inte lika rolig då det var typ 18 pers där och de var inte alltför festliga. Vi kände oss även lite trötta och tråkiga efter fredagens partaj så vi gick ganska snabbt hem och sov istället.
IKEA!!
Precis som hemma på ICA!

På söndagen var det också fint väder.. men då det var dags för ännu ett prov på måndagen satt jag inne mest hela dagen och försökte plugga, det gick dock sådär. Nu har jag haft alla prov och det har lugnat ner sig lite igen i skolan.. har bara en uppsats och ett grupparbete som ska göras plus prov i alla fyra kurser en sista gång innan skolan äntligen är över. Det är mindre än fyra veckor kvar av min tid här i Rock Hill nu, det känns verkligen hur stört som helst.
A tout!

1 kommentar:

Frida sa...

Glad Påsk tjejen! Hoppas ni har det gott (vilket ni verkar ha), här har det varit påskmiddag. Igår var det middag ute i Baggböle, en herrans massa matlagning och lika mycket ätande. Tror inte jag kommer behöva äta på en vecka. Pussen