2009-04-27

Summertime and finals..

Dags för lite uppdatering kanske. Ännu en vecka är förbi och nu har jag bara en vecka kvar här i Rock Hill, sedan åker jag och familjen till Myrtle Beach för lite semester och för att fira min examen och sedan avslutas mitt äventyr med 3 dagar i New York. Har inte riktigt insett att allt snart är över.. och jag försöker nog ignorera det så mycket jag kan. Vill inte tänka på framtiden. Självklart så har jag som roligast nu, när jag snart ska åka hem. Jag har lärt känna några riktigt roliga människor här.. från hela världen, och det känns konstigt att man kanske aldrig kommer att träffa vissa igen. Men så är livet..

Vädret har nu gått och blivit hur bra som helst.. den senaste veckan har det inte varit en dag där det är under 25 grader varmt och jag älskar det. Veckan som var har varit lite av "sista gången"-veckan. Vi åkte med party-bussen in till Charlotte för sista gången, vi var på Scandal's på en torsdag för sista gången och så har det varit sista veckan av lektioner. Imorgon börjar finals-veckan och jag känner väl mig lagom förberedd.. men det ska nog gå. I fredags var vi också på vår sista Friendship dinner, en middag för de internationella studenterna. Efter middagen åkte vi ett gäng in till Charlotte för att gå på Cheesecake factory för lite dessert och det var hur gått som helst, men även väldigt maffigt så det blev en doggy-bag på cheesecake!

På lördagen var det dags för Come See Me-festival här i Rock Hill, vi hade hört rätt mycket om det innan och kan säga att allt stämde. Det var hur mycket folk som helst, gamla som unga som hängde vid Winthrop Lake. De åt, drack och lekte.. väldigt trevligt! Det var även drygt 32 grader i skuggan.. så dagen var underbar. Festivalen avslutades klockan 9 med fyrverkerier.. efter det åkte vi till en födelsedags-fest och spenderade resten av kvällen där. Idag har det varit en rätt lugn dag.. jag åkte dock och shoppade loss lite på Forever 21 med Louise, Anna, Cindy och Natalee.. en amerikanska som vi lärt känna nu på slutet. Annars har det mest pluggats.. första provet imorgon, sedan har jag prov onsdag, torsdag, fredag. Så det gäller att förbereda.. men det är svårt när det fina vädret utanför ropar på en, det kommer nog bli en hel del pluggning utomhus den kommande veckan.
Här har ni lite bilder från veckan...

Jag, Anna, Christina & Louise i väntan på party-bussen till Charlotte

Jag och några av mina favoriter i bussen..

Jag, Anna, Natalee, Cindy, Christina & Louise

Sista torsdagen på Scandal's

Cheesecake factory!

Maite (Holland), Louise & Hien (Vietnam) på Come See Me-festival

Mycket folk var där

Väldigt varmt!

Ännu mer folk.. fortfarande lika varmt!

Senare på kvällen..
Kollar på fyrverkerierna

Inga kommentarer: